Model: Škoda Felicia (typ 994)
Lata produkcji: 1959-1964
Silnik: R4; OHV; 1 089 ccm; 50 KM
Seria: Kultowe Auta PRL-u nr 177. / DeAgostini
Model samochodu osobowego o nadwoziu typu kabriolet produkowany w latach 1959-1964 przez czechosłowacką wówczas fabrykę Škoda w zakładach w miejscowości Kvasiny, następca modelu 450.
Škodę Felicię zaczęto produkować równolegle z Octavią i Octavią Super. Wraz z modelem 450, był to jeden z nielicznych samochodów bez dachu produkowanych w krajach socjalistycznych (pozostałe to Škoda 1102, Wartburg kabriolet oraz IFA F9 cabrio). W stosunku do Škody 450, najbardziej istotna była zmiana resorów piórowych na sprężyny spiralne w przednim zawieszeniu, ponadto nieznacznej zmianie uległo nadwozie. W toku produkcji wprowadzano dalsze zmiany stylistyczne. Wyprodukowano 14 863 sztuki Felicji. Znaczna część samochodów została wyeksportowana, zwłaszcza do krajów zachodnich.
W roku 1961 wprowadzono do produkcji model Škoda Felicia Super (typ 996). Samochód ten miał 55-konny silnik o pojemności 1221 cm³ z dwoma gaźnikami.