Model: Mercedes-Benz 500K Autobahnkurier (W29)
Lata produkcji: 1934
Silnik: R8, 5018 ccm, 158 KM
Seria: Mercedes-Benz Collection
Producent: IXO Models dla Altaya
Mercedes-Benz 500K Autobahnkurier to najżadszy model tego producenta.
Wyprodukowano tylko 761 podwozi, a tylko 12 zostało wyprodukowanych jako coupe z nadwoziem
Mercedes-Benz. 70 jednostek wysłano do wyspecjalizowanych producentów
nadwozi.
Na progu II wojny światowej Mercedes-Benz zbudował „Autobahn-Kourier”, pojazd, który oferował osiągi,
komfort i status wysokiej klasy. Samochód został zaprezentowany w marcu 1934
roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych i Motocyklowych w Berlinie. Nowy model 500 z turbosprężarką ( K oznacza Kompresor) został wystawiony w Berlinie tylko w jednej
wersji, która została specjalnie skonstruowana z myślą o wysokich prędkościach.
Auto rozpędzało się do 159 km./h.
Duże, przednie błotniki wysunęły się w kierunku kabiny. Wersja Coupe straciła koła zapasowe z tyłu, na górze bagażnika, aby poprawić
wydajność. Nie chodziło o zużycie paliwa, ale o
aerodynamikę. Dlatego tył samochodu wyglądał jak garbus, z małym okienkiem
umieszczonym w górnej części.
Luksusowe wnętrze zostało dopasowane do wysokiej ceny pojazdu. Cena pojazdu wynosiła 22.000 RM, co było jedną z najwyższych cen na rynku. Tylko koszt podwozia wynosił 15.000 RM. W 500 K Coupe zastosowano nadbiegową skrzynię biegów Mercedes-Benz z półautomatyczną zmianą
biegów. Zmiana z trzeciego biegu na nadbieg nie wymagała użycia
sprzęgła.