Model: Saab 96
Lata produkcji: 1960 - 1980
Silnik: R3; 850 ccm; 52 KM


Model: Saab 96 (1963 r.)
Producent: Corgi


 32. Rajd Monte Carlo - 1963

Załoga: Erik Carlsson , Gunnar Palm  

 

     Pojazd po raz pierwszy został zaprezentowany w Sztokholmie 17 lutego 1960 roku. Auto było tak naprawdę zmodyfikowaną konstrukcją modelu 93. Początkowo pojazd planowano nazwać 93c jednak ilość zmian w stosunku do modelu 93 była na tyle duża, że pojazd stał się odrębnym modelem. Przednia część nadwozia była niemal identyczna jak model 93f, jednak tylna była zupełnie inna. Boczne tylne szyby zmieniły kształt, stosunkowo mała tylna szyba zastąpiona została dużą panoramiczną. Tylne błotniki dostosowano do większych, bardziej widocznych tylnych lamp.

Napęd stanowił nadal dwusuwowy, trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności zwiększonej do 841 cm3 i mocy 38 KM. Nowością była 4-biegowa manualna skrzynia biegów.

Pod koniec 1964 roku zmieniono przednią część nadwozia poprzez wkomponowanie szerokiej atrapy chłodnicy, mającej szerokość maski silnika. W atrapę wkomponowano okrągłe reflektory. Tylna część nadwozia nie uległa zmianie. Produkcję modelu 96 z silnikiem dwusuwowym zakończono w 1967 roku.

Wyprodukowano łącznie 547 221 egzemplarzy.

 

Sport / Granturismo 850 (GT850) – oferowana w latach 1962–1964 odmiana sportowa z wyposażonym w niezależne smarowanie trójgaźnikowym dwusuwowym silnikiem 850 cm3 o mocy 52 KM wyposażona w sportowe wnętrze (deska rozdzielcza – początkowo z modelu GT750, potem bazująca na desce Saaba 96, kierownica, fotele), dwie poziome listwy ozdobne wzdłuż dolnej krawędzi błotników i drzwi, 4-biegową skrzynię biegów, hamulce tarczowe z przodu oraz w dodatkowe lampy halogenowe i uchylne tylne szyby boczne.